Jak wybrać najlepszy hosting?

Staże i praktyki - Comarch

Decydując się na zakup hostingu należy wpierw przeanalizować różne kryteria oraz właściwości jakie charakteryzują tego typu usługę. Dopiero po dostosowaniu parametrów do własnych oczekiwań, powinniśmy bowiem poważnie myśleć o konkretnym hostingu lub też szukać jego tańszej wersji o podobnych parametrach. Początki działalności firm hostingowych wiązały się z problemem stabilności serwerów, które często się wyłączały.

Na potrzeby tego zjawiska wprowadzono zatem pojęcie uptime, które odnosiło się do czasu bezawaryjnego działania komputera. Podawano go w wartości procentowej, zatem najlepszym możliwym parametrem byłoby tu sto lub dziewięćdziesiąt dziewięć procent. Dziś przy wyborze hostingu nie podaje się jednak wartości uptime, ponieważ zawodność serwerów jest niemalże równa zeru.

W przypadku przerw w zapewnianiu hostingu, firmy zwracają po prostu swoim klientom pieniądze. Istotną kwestią przy wyborze jest także szybkość dysku serwera. Jako że dyski SSD stanowczo są o wiele bardziej wydajne i szybsze, pomału odchodzi się już od stosowania tych HDD.

W wyniku tego, obecnie większość firm hostingowych trzyma pliki na dyskach SSD, co dodatkowo przyspiesza także działanie stron internetowych.

Na co zwracać uwagę przy kupnie hostingu?

Oprócz wspomnianych wyżej parametrów, warto pamiętać także o chociażby przestrzeni dyskowej. Wyrażana jest ona w GB, a rozumie się ja jako miejsce na dysku, które będzie zajmowała strona internetowa oraz zamieszczane na niej zdjęcia, czy filmy.

Zasadniczo, przy dość skromnej i niewielkiej witrynie wystarczy raptem parę GB, jednakże mając w planach rozrost serwisu warto decydować się na hosting o nielimitowanej przestrzeni dyskowej. Jest to standardem w wielu solidnych firmach, zatem łatwo dostępne, a także w przystępnej cenie. Wybierając hosting należy również zwrócić uwagę na parametr, który pełni bardzo istotną rolę stosunkowo od niedawna.

Mowa tutaj o transferze, a rozumiany jest on jako ilość danych, które mogą zostać przesłane z serwera do internautów. Standardem w wielu firmach hostingowych są dziś oferty, w których brak limitu na transfer. Jednakże, gdy szukamy czegoś nieco z niższej półki, bezpiecznie jest postawić na transfer w granicach 80 GB.